loading...
کافه دکوری
دکوری شیک و ارزان بازدید : 13 پنجشنبه 27 خرداد 1400 نظرات (0)

بنابراین شما می خواهید با دو دست خود ماشین فلزی چیزی بسازید اما از آجر و بلوک خسته شده اید. شاید وقت آن رسیده است که یک سرگرمی بسیار ارزشمند ساخت ماکت به ویژه ماکت ماشین را امتحان کنید. این راهنمای مفید برخی از سوالات رایج در مورد ساخت ماکت را مرور می کند و به شما کمک می کند اولین کیت و لوازم خود را انتخاب کنید. اگر آماده شروع یک سرگرمی جدید هستید ، ادامه مطلب را بخوانید.

کیت های ساخت ماکت ماشین چیست؟

مشخصه اصلی کیت های ساخت ماکت این است که آنها به چند قطعه کوچک عرضه می شوند که برای ساخت محصول نهایی باید جمع شوند. کیت هایی که ما در Hobby و Toy Central می فروشیم دارای انواع مختلفی از جمله پلاستیک ، فلز و چوب (معمولاً چوب بالسا) هستند. بسته به مواد ، ممکن است شما با استفاده از چسب ، پیچ ، میخ های کوچک یا ترکیبی از این سه مدل را در کنار هم قرار دهید. اکثر کیت های مدل برای تکمیل به برخی از نقاشی ها نیز احتیاج دارند تا مانند جعبه نمایان شوند.

            من در مورد کیت های مدل پلاستیکی و آنچه شما برای تکمیل آنها نیاز دارید صحبت خواهم کرد. متداول ترین کیت هایی که در پلاستیک ساخته شده اند ، ماکت ماشین، کامیون ، وسایل نقلیه و چهره های نظامی ، کشتی ها و قایق ها و هواپیماها را تولید می کنند.

مقیاس در ساخت ماکت چیست؟

کیت های ساخت ماکت که ما به همراه داریم در مقیاس های مختلفی از 1:10 تا 1: 2500 متغیر هستند و از ما خواسته می شود که مقیاس را به طور کامل توضیح دهیم. اساساً ، مقیاس به شما می گوید که یک ماکت نسبت به اندازه مدل اصلی چقدر کوچک شده است. این دو عدد نسبت هستند: به شما می گویند چند واحد موجود واقعی با یک واحد مدل برابر است. اگر یک مدل 1: 1 بود ، این بدان معنی است که یک پا روی مدل برابر است با یک پا روی مدل اصلی ، بنابراین در این حالت مدل تمام اندازه خواهد بود. هرچه عدد دوم از 1 بیشتر شود ، کیت مدل کوچکتر با نمونه اصلی مقایسه می شود. اگر مدل 1:10 باشد ، این بدان معناست که یک دهم اندازه اصلی است. به بیان دیگر ، اگر مدل مقیاس 1:10 شما یک فوت طول دارد ، واقعیت 10 فوت طول دارد.

            بیشتر دسته های ماکت دارای طیف وسیعی از مقیاس های مشترک هستند که باعث می شود نوع مدل برای هر فرد معمولی هم قابل تکمیل باشد و هم نمایش داده شود. برای ماکت ماشین ، متداول ترین مقیاس 1:24 است. برای مدلهای نظامی ، 1:35 یا 1:48 ؛ برای هواپیما ، 1:32 ، 1:48 یا 1:72. بعضی اوقات هواپیماهای تجاری بسیار بزرگی را در ساعت 1: 144 می بینیم ، اما این هواپیماهای کوچکتر غیر معمول است. مدل های کشتی منحصر به فرد هستند زیرا اصل آنها بسیار بزرگ است. مقیاس های معمول شامل 1:72 ، 1: 350 و 1: 720 است ، اما اغلب مقیاس های عجیب و غریب زیادی را در این بین پیدا خواهید کرد.

سطح مهارت ها در ساخت ماکت به چه معناست؟

کیت های ساخت ماکت به طور کلی در یکی از پنج سطح مهارت ارائه می شوند که نشان می دهد تکمیل آن دشوار است:

سطح مهارت 1: تکه های تکه تکه شده و نیازی به چسب و رنگ ندارند.

سطح مهارت 2: کیت راحت تری که برای تکمیل آنها به چسب و رنگ احتیاج دارید. آنها معمولاً کمتر از 100 قطعه دارند.

سطح مهارت 3: قطعات جزئی تر و جزئی تر. آنها معمولاً بیش از 100 قطعه دارند.

سطح مهارت 4: کیت های پیشرفته با جزئیات فوق العاده خوب. آنها مطمئناً حاوی بیش از 100 قطعه هستند.

سطح مهارت 5: برای مدل سازان خبره. آنها قطعات بسیار مفصلی دارند ، می توانند حاوی صدها قطعه باشند و اغلب دارای قطعات متحرک هستند ، مانند سیستم تعلیق کار بر روی اتومبیل ها و موتورسیکلت ها ، پروانه های چرخان در هواپیماها و برج های متحرک روی مخازن.

چند مورد استثنا در این خرابی وجود دارد. تمام کیت های مدل ساخته شده توسط Airfix به چسب و رنگ احتیاج دارند ، بنابراین سطح 1 آنها واقعاً یک سطح 2 است. گاهی اوقات ، کیتی پیدا می کنید که سطح مهارت آن در آن ذکر نشده است. در این موارد ، با خیال راحت می توانید حدس بزنید که حداقل یک کیت سطح 4 است.

برای شروع به چه مواردی نیاز دارم؟

اولین س questionsالاتی که ما همیشه هنگام خرید اولین مدل از مشتریان می پرسیم سن آنها و اینکه چه نوع تجربه ای را با انواع دیگر محصولات "ساخت" دارند. اگر مدل ساز جدید کمتر از ده سال است ، ما اغلب پیشنهاد می کنیم که آنها از کیت مهارت و مهارت در سطح 1 استفاده کنند. این کیت ها فقط به چاقو و پرونده نیاز دارند تا تکمیل شوند ، بنابراین برای یک مدل ساز پایه عالی هستند. همچنین ممکن است ما به کودکان بالای ده سال که تجربه کمی در ساخت اسباب بازی دارند ، یک کیف اسنپ پیشنهاد دهیم. برای افراد بالای ده سال ، ما معمولاً شروع به کار با کیت مدل سطح 2 را توصیه می کنیم. این کیت ها برای تکمیل به چسب و رنگ احتیاج دارند ، اما هنوز هم به اندازه کافی آسان هستند که مدل تمام شده باعث افتخار خواهد بود.

  صرف نظر از سطح مهارت ، دو ابزار وجود دارد که قطعاً به آنها نیاز خواهید داشت. اولین چاقوی جالب و تیز سرگرمی برای از بین بردن قطعات از آبگرم (قاب های پلاستیکی نگهدارنده قطعات منفرد) است. مورد دوم یک فایل کوچک برای صاف کردن ناحیه ها و هرگونه نقص است. ما اغلب توصیه می کنیم که یک مدل ساز برای اولین بار به راحتی از یک تخته چوب قدیمی استفاده کنید ، اما اگر ترجیح می دهید پرونده های فلزی نیز در دست داریم.

 

چسب و رنگ چطور؟

کیت های مدل PaintPlastic تستور از پلاستیکی نرم ساخته می شوند که به راحتی با چسب های شیمیایی موسوم به سیمان پلاستیکی پیوند می خورند. این چسب ها پلاستیک را به هم متصل می کنند و لبه پلاستیک را ذوب می کنند و آنها را با هم ذوب می کنند و درزهای جدید ایجاد می کنند. چند وقت 

این درزها کامل نیستند و برای پر کردن شکاف ها به کمی بتونه مدل ساز نیاز دارند ، اما این نسبتاً نادر است. سیمان های مدل سازی به دو شکل اصلی وجود دارند: خمیر و مایع. ما معمولاً چسباندن را برای مدل سازهای اولین بار توصیه می کنیم. مدل سازی خمیر سیمان در نسخه های استاندارد و غیر سمی وجود دارد. دومی روی بخارات بد بو سبک تر است ، اما بهبود آن حدود 50٪ بیشتر طول می کشد.

            کیت های بالاتر از سطح 1 معمولاً به رنگ سفید یا خاکستری ساخته می شوند و برای تکمیل به رنگ های متنوعی نیاز دارند. این کیت متوسط ​​لیستی از 5-10 رنگ رنگ را شامل می شود که شما برای ایجاد مدل کامل مانند تصویر روی جعبه نیاز دارید. این لیست می تواند برای مبتدیان کمی طاقت فرسا باشد. به عنوان مثال ، گاهی اوقات کیت هایی را پیدا می کنید که پیشنهاد می کنند هم از نقره براق استفاده کنید و هم از آلومینیوم تخت (که اساساً یک رنگ هستند). برای یک تایمر اول ، ما اغلب روش هایی را برای کاهش لیست های رنگی بزرگ و هنوز هم با یک مدل زیبا به شما پیشنهاد می دهیم.

رنگهای تامیا

Master Master Paints در Hobby و Toy Central ، ما دو نوع رنگ را با سه مارک مختلف حمل می کنیم. ما از Testors و Model Master رنگ های مینا را می فروشیم. این مواد پایه روغن هستند و برای تصحیح اشتباهات و تمیز کردن برس ها به رقیق کننده های رنگ احتیاج دارند. به همین ترتیب ما آنها را به مدل سازهای پیشرفته توصیه می کنیم. ما همچنین یک خط رنگ اکریلیک از تامیا حمل می کنیم. این رنگ ها در حالی که مرطوب هستند ، محلول در آب هستند و به راحتی با آب صابون تمیز می شوند. از آنجا که استفاده و تمیز کردن آنها کمی آسان تر است ، اینها رنگهایی هستند که ما بیشتر به مدل سازان اولین بار توصیه می کنیم. اکریلیک های Tamiya رنگ های بسیار خوبی با یک پالت بزرگ هستند و بسیاری از متخصصین مدل نیز وجود دارند که از آنها لذت می برند.

اول رنگ بزنید یا اول چسب بزنید؟

هر مدل ساز جدید این سوال را از ما می پرسد. در حالی که هیچ پاسخ ساده ای وجود ندارد ، من شخصاً اغلب در مقابل منطق این پاسخ تعظیم می کنم. با اندکی تفکر پیش رو ، اغلب مشخص است که چه زمانی و چه چیزی را باید ابتدا رنگ آمیزی و سپس چسب بزنید ، یا بالعکس. بگذارید بگوییم شما یک ماشین مدل را جمع می کنید. آیا می خواهید صندلی ها و داشبورد را پس از نصب سقف و بدنه رنگ کنید؟ احتمالا نه. در صورت تردید ، دستورالعمل ها را بخوانید. آنها اغلب سفارش را در آنجا پیشنهاد می دهند.

برای انجام اولین کیت خود خاموش!

با این دانش جدید ، امیدواریم که در انتخاب اولین مدل و لوازم جانبی مورد نیاز برای تکمیل آن احساس راحتی کنید. و مانند همیشه ، هنگامی که برای بازدید می روید به کمک نیاز دارید ، تیم ما در این نزدیکی است. اکنون ، شما فقط باید تصمیم بگیرید که آیا آن ماشین عضلانی دهه 1960 را دوست دارید یا آن هواپیمای جنگنده WWII را به بهترین وجه دوست دارید

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 66
  • بازدید سال : 291
  • بازدید کلی : 793